SEO lokalne a branża stolarska – dostęp do nowych klientów!

SEO lokalne a branża stolarska  –  dostęp do nowych klientów!

Jeśli jesteś stolarzem lub oferujesz meble, z pewnością wiesz, że wizerunek w sieci jest ważny. W dodatku działasz lokalnie? Dotrzyj do nowych klientów w pobliżu dzięki lokalnemu SEO. Z naszego poradnika dowiesz się, czym dokładnie jest pozycjonowanie stron WWW. Poznaj główne korzyści z firmowej wizytówki Google Moja Firma!

Na czym polega lokalne SEO?

Chcesz, aby Twoja strona internetowa znalazła się wyżej w wyszukiwarce Google? Lokalne SEO pomoże Ci zwiększyć widoczność Twojej witryny na dane zapytania. Wiąże się to z konkretną lokalizacją, a zatem:

  • miastem,

  • regionem,

  • dzielnicą.

Chcesz, aby internauci szybko znajdowali Twoją witrynę? Zadbaj o jej wysoką pozycję w wyszukiwarce. W ten sposób łatwiej znajdą Twoją firmę czy usługi stolarskie w pobliżu. W związku z tym użytkownicy Internetu wpisują:

  • stolarz Warszawa,

  • dobry stolarz Kłodzko,

  • sklep stolarski Nowy Sącz.

Nie zawsze jest wymagane wpisanie frazy z lokalizacją. Zwykle to Google pokazuje użytkownikom usługi lub oferty znajdujące się w pobliżu. Wszystko na podstawie ich lokalizacji. Przykład: Po wpisaniu „usługi stolarskie” przez internautę z Warszawy, Google, bazując na jego lokalizacji, wskaże wyniki dla wszystkich najbliższych firm.

Lokalne SEO a branża usług stolarskich

Oferujesz usługi stolarskie? Proponujesz meble? Jeśli tak, to lokalne SEO jest dobrym rozwiązaniem dla Twojego biznesu. Sprawdzi się zarówno dla stolarzy, jak i firm stolarskich czy z meblami, a także oferujących usługi budowlane. Szczególnie jeśli prowadzą działalność stacjonarnie w danym mieście lub województwie.

Prowadzisz biznes w różnych miejscowościach? Postaw na pozycjonowanie na dane lokalizacje. Co ciekawe, przy większych miastach niezbędne jest regionalne pozycjonowanie. Wszystko dlatego, że jest tam duża konkurencyjność.

Lokalna optymalizacja a usługi stolarskie

Chcesz zbudować lokalną widoczność? Wybierz optymalizację Twojego biznesu w sieci! Na Twojej witrynie powinny się znaleźć takie informacje jak:

  • nazwa firmy,

  • dane kontaktowe,

  • godziny pracy.

Dobrze, aby znalazły się w zakładce „Kontakt”. Poza tym dane kontaktowe w stopce umożliwiają znalezienie ich na podstronach. Dzięki temu roboty wyszukiwarki lepiej zrozumieją Twój serwis. Dane kontaktowe oznacz schema.org, a więc danymi strukturalnymi. Wykorzystaj słowa kluczowe z lokalizacją:

  • miasto – usługi stolarskie we Wrocławiu,

  • dzielnica – stolarz na Mokotowie,

  • region – sklep stolarski w pomorskim.

Budowa wizerunku w sieci dzięki treściom na stronie WWW

Jeśli zależy Ci na ciekawym i merytorycznym contencie, a więc treściach na firmowym blogu, ich stworzenie zleć copywriterom. W tagach title lub nagłówkach muszą się znaleźć informacje na temat lokalizacji. Najlepiej, aby znajdowały się w treści serwisu. Pamiętaj, aby stosować jedynie naturalne formy. Dlatego zamiast „usługi stolarskie lubuskie”, zamieść „usługi stolarskie w lubuskim”. Long taile, a więc frazy z długim ogonem także są w dobrym tonie. Budowę wizerunku w sieci można przeprowadzić dzięki artykułom poradnikowym. Dobrze, aby opierały się na zasadzie „E-A-T”, a zatem wiedzy, autorytecie czy zaufaniu. Powinny przy tym składać się z fraz kluczowych z danym regionem.

Co jeszcze warto wiedzieć na temat lokalnego SEO?

W przypadku, gdy prowadzisz usługi stolarskie w różnych miastach, przydatne będą landing pages. Są to strony docelowe, które powinny się wyróżniać interesującymi treściami. Zwykle adresowane są do klientów danej miejscowości czy dzielnicy. Dane kontaktowe to jeszcze nie wszystko. Do dodatkowych elementów należą:

  • opcja dodawania ocen i opinii,

  • zdjęcia i atrybuty ALT – tekst alternatywny pliku graficznego,

  • linkowanie między podstronami.

Szczególnie istotna jest optymalizacja konwersji. Bazą jest wypełnienie kontaktowego formularza lub wysłanie wiadomości e-mail.

Dlaczego wizytówka w Google Moja Firma się opłaca?

Na koniec ostatni element lokalnego pozycjonowania to jest narzędzie Google Moja Firma. Dzięki wizytówce możliwa jest lokalna promocja firmy. Informacje o niej będą się wyświetlać na mapach Google lub w wyszukiwarce.

Google My Business to polecana opcja dla stolarzy, jak i dużych firm stolarskich. Dzięki niej możliwe jest odpowiadanie na oceny internautów, a także umożliwienie dostępu do informacji o firmie. Również wygodny kontakt z klientami czy budowanie zaufania wśród internautów zalicza się do zalet tego rozwiązania. Poza tym będziesz mógł śledzić działania użytkowników sieci. Dowiedz się, jak znaleźli Twoją firmę.

Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>

Główne zalety lokalnego SEO

W raporcie Gemius „E-commerce w Polsce” można przeczytać, że aż 77% użytkowników Internetu kupuje produkty lub usługi w sieci. Dlatego jeszcze bardziej zastanów się nad wprowadzeniem lokalnego SEO. Dzięki temu dotrzesz z biznesem do większej liczby klientów. W dodatku działania w tym zakresie przyczyniają się do:

  • poprawy pozycji Twojego serwisu w lokalnych wynikach wyszukiwania – internauci zazwyczaj klikają w pozycje, które znajdują się wysoko w wyszukiwarce Google,

  • zaoszczędzenia czasu i pieniędzy – w związku z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz,

  • dotarcia do klientów używających urządzeń mobilnych – smartfonów używa aż 75% badanych internautów, jak wskazuje Gemius.

Chcesz zobaczyć szybko efekty? Używaj lokalnych fraz zamiast ogólnych! Jesteś stolarzem? Oferujesz usługi meblarskie lub budowlane? Sprawdź, jak wprowadzić lokalne SEO i dotrzeć do klientów w pobliżu!

Źródło: Gemius

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.